Alla inlägg under april 2012

Av Maja Wallsten - 29 april 2012 00:08

Hejhallåja. Är sjukt trött efter en helt underbar dag/kväll, även om jag vart helt jävla död hela dagen så har jag haft sjukt kul. Skrattat mig gråtandes, varit med otroligt fina människor & bara tagit det lugnt egentligen. Känns att jag inte riktigt sovit inatt, haha! Annars så har jag inte alls gjort nåt. Komme hem vid tio och hoppade direkt in i min underbara one-piece och startade datorn. Har hunnit se två avsnitt av ponnyakuten, hah! riktigt bra faktiskt! Behöver sova, känns som jag blir sjuk snart... igen!:/ Har frusit hela kvällen, även om det inte vart kallt och jag fryser fortfarande. Inte riktigt normalt när man ligger under två täcken. Fryser typ ihjäl, isbiten har anlänt!;) Imorgon ska jag sooova ut, hoppas jag. Men.. Det är nog att hoppas på för mycket, vårt lilla busfrö är nämligen på besök, och kommer nog inte vilja att jag ska sova!;). Sen vet jag inte om jag ska umgås med Matilda & kanske drar till pappa & då blir det nog inte bra uppdatering. vilket det inte är nu heller, men jag försöker verkligen blogga då jag orkar, kan & vill. Hoppas ni också haft en bra kväll, puss! 

hm.. ungefär 98% oseriös bild..! Å förresten, kanske inte syns så bra på bilden, men har iaf färgat överhåret rött igår & underhåret ska bli svart. riktigt nöjd faktiskt, även om det ser lila ut i vissa ljus. men det är fint hur som helst! En av få gånger jag blir nöjd med min hårfärg!   

Av Maja Wallsten - 27 april 2012 22:39

Dag 28 - Det här språket vill jag tala flytande

Hm.. jag vill kunna prata Norska HELT flytande, kan ju prata nu också. Men asså jag stammar lite på vissa ord, långa meningar osv. Vill kunna prata helt flytande, och sen är det nog spanska eller Tyska också! 

Dag 29 -  Vad ska mina barn heta

Haha, ett lååångt tag kvar innan jag ska skaffa barn, men jag vet inte riktigt vad den/dom/det ska heta. Men jag har måånga fina namn, te.x Marte (tjej) om det blir en kille typ Alfons, Anton, Eric, Martin osv. 

Av Maja Wallsten - 27 april 2012 22:17

.. En helt vanlig Fredag ungefär. Vart ute osv. Men for hem för jag frös nå jävulst! Så jag gick hem, eller Angelina skjutsade mig på cykelNN! 

Har haft sjukt kul i alla fall. Hade dessutom utvecklingssamtal idag, vilket gick bättre än jag trodde. Imorgon är det Löööördag & jag har som inga planer, det enda jag vet är att jag ska umgås med Angelina & liksom bara chilla pung! Är sjukt trött & orkar inte blogga. Skriver väl imorgon eller nåt, har blivit otroligt dålig på det här med att blogga!;p

Av Maja Wallsten - 26 april 2012 20:14

Hm.. Har insett att jag kan ha ett jäkla humör, utan att jag själv tänkt på det. Men det kanske stämmer? Jaasi, men ändå. Så blir man förbannad på hur folk beter sig, men jag försöker ibland att hålla allting inom mig. med det är inte riktigt lätt. Men jag har alltid varit så glad, hållt saker inom mig. men det funkar inte i längden, även om jag önskar att det gjorde det, men aja. Jag är den jag är och mina äkta vänner accepterar mig ju som den jag är, vilka humörsvängningar jag har. HAHA, ändå lite småkul. puss på er!;*

Av Maja Wallsten - 25 april 2012 15:23

Vad håller jag egentligen på med? Jag håller på att sätta mig själv i en situation som jag inte riktigt kommer ta mig ut ur, eller så kommer jag fastna där. Det känns så & helt ärligt så är det inte det här jag vill precis. Jag slänger mig själv hit & dit, utan att tänka på att.. Jag måste ju kunna ta konsekvenserna också! Det börjargå för långt, med allting. Dagens samhäkke gör ju så att man mår psykiskt dåligt. Hur folk beter sig, alla gör misstag. Det vet ALLA. Men man kan inte förlåta de som gör misstag, men då man själv gör någo. Så blir man helt paff när man inte blir förlåten. Men varför ska jag förlåta dig, när du inte förlåter mig? Denna situation får mig samtidigt att tänka efter, välja vad jag verkligen verkligen vill & vilka personer som jag behöver. Det känns som att jag kommer måsta välja mellan två personer, och jag vet exakt hur jag vill göra. Eller så är det bara dagens takne, imorgon kan det kännas heeelt annorlunda. Jag ska tänka efter, göra det som känns rätt, välja rätt väg & bli lycklig. Det ska bli ett bra år, resten av 2012 ska vara oförglömligt. Jag tänker inte må såhär, och dessutom s¨blir det ju vad man gör det till. Om jag ser det här från ett annat perspektiv så kasnke allting löser sig. Då mår jag bra igen! Fan, jag klagar bara på mig själv!;) Även fast jag såklart har bra sidor också, självförtroendet på topp!, eller?;)

Av Maja Wallsten - 25 april 2012 13:41

Hellu. Skolan var helt ok, sitter nu å gör ingenting. Väntar på att mina vänner ska sluta skolan, vilket tar 230285 år. Ska sova, tror jag. Sen ser vi vad som händer. Har mensvärk som satan & är förbannat trött. Så jag får helt enkelt blogga senare, pyss!

Av Maja Wallsten - 25 april 2012 13:37

Dag 25  — Min största rädsla

hm.. jag har många rädlsor. men den största är väl att förlora mina närmasta vänner eller någon i familjen. Även om alla dör nån gång, men det är ju ändå en rädsla man har! 
Dag 26  — en låt som passar in på mitt humör just nu ¨

Maskinen - Krossa alla fönster 
Ulrik Munther - The box
Demi Lovato - Unbroken

asså, det är typ dom låtar som passa mitt humör  just precis nu, asbra låtar! pussheejjjj! 

Av Maja Wallsten - 23 april 2012 22:38

Jag har nu insett att man sak noga granska känslorna & verkligen tänka efter vad man vill. För jag har gjort så otroligt mycket som jag inte borde & saker jag ångrat. Trott att jag haft känslor som egentligen bara vart på låtsas. Jag har tänkt på det hela 4 veckor. Jag har nu insett vad det är jag vill, hur jag känner. Och jag komemr göra det till verklighet. Man kan inte bara ha en dröm, och inte ens försöak göra den till verklighet. Om man verklige vill, så går det, jag vet det och jag känner på mig att det kommer gå som jag vill. Änglarna där uppe  vakar över mig, jag känner mig så otroligt fri på något sätt. Jag gör som jag vill nu, & det är alltid värt ett försök. Den som inte accpeterar mina val, kan dra långt åt helvete & inte snacka med mig mer. 

Ovido - Quiz & Flashcards