Direktlänk till inlägg 6 mars 2013

Ska skriva av mig, igen!

Av Maja Wallsten - 6 mars 2013 23:20

Just nu så förstår jag inte riktigt vad det är som händer med alla människor. Skirver här för att jag skriver om allt och ingenting. Folk dömer mig efter vilka jag umgås med, visst det gör man ofta. Den senaste tiden har jag umgåtts med invandrare, eller jag har varit med en invandrare och hans vänner. För det får jag kommentarer, folk snackar. Det är det nya som är roligt att prata om. Tycker andra! Men när ni växt upp så kommer ni också kunna acceptera folk, oavsett hudfärg, bakrund eller umgänge. Så är det bara, jag har inte tyckt om invandrare. Har fortfarnde svårt för många, men jag har suttit och lyssnat på det dom berättat om deras hemland, hur det verkligen går till. Hur hemskt det är, det är hemskt. Usch! Personen som jag umgåtts med i ungefär två veckor nu är alltså neger, eller om jag kan skriva det så utan att låta rasistisk? aja, tidigare i somras så har jag varit i väldigt mycket bråk med invandrarna i Arvidsjaur, jag blev misshandlad. Polisanmälde det och ska på rättegång. Henen umgås jag absolut inte med, har stora problem med henne och hennes syskon. Hela familjen faktiskt! Jag har insett att det dom gör är rätt, i deras hemland. Men det betyder inte att dom får bete sig så här, eftersom att dom bor i sverige nu, här är det lagar på att man inte FÅR slåss, det är olagligt. Men, tillbaka till saken. Jag har fått kommentarer om hur äcklig jag är. Har fått frågor på "ask" varför jag har umgåtts med honom, om jag har strulat med honom osv. Men ingen kan stå för vem dom är och komma och fråga mig personligen, vilket jag tycker är väldigt lågt. Jag svarar på frågor, jag skäms inte över att jag umgåtts med honom. Till och med mina vänner säger kommentarer om det, men mest på skoj. Jag orkar inte ta åt mig, enda personerna som säger till mig att det är helt rätt och att jag ska stå på mig är lärarna på skolan. Jag drogs in i ett rum med lärare, eftersom att någon person sagt att jag hotat dom med att Carlos, som han heter skulle döda dom. Vilket jag aldrig hotat med, men i alla fall. Lärarna var arga på mig, men jag försökte förklara hur det låg till. Varför folk gjorde som dom gjorde, dom förstod mig och sa "stå på dig, han är en fin person. Vi känner honom och du är stark, du klarar det". Och visst gör jag det. det här inlägget skriver jag för att folk ska inse hur lågt dom sjunker med att "trycka" ner andra, och kommentera hur man lever, vilka val man gör. Osv, det är mitt egna val. Jag valde att umgås med honom, jag valde det helt självo ch jag tog konsekvensrena. Hah, orkar inte skriva om det mer, ville bara skriva av mig lite. Pussen! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maja Wallsten - 17 november 2013 14:48

Shit, vad längesen jag bloggade här. Men det ska jag börja om med igen. i alla fall så sist jag bloggade är typ ett år sen, om inte mer. Och jag kan lova att det har hänt sjukt mycket sen dess, men jag skriver ett lååångt inlägg här senare   ...

Av Maja Wallsten - 24 februari 2013 20:19

Orkar inte blogga på blogg.se så jag bloggar här istället. I alla fall så få jag sinne på alla jävla idioter som tror att dom kan göra hur som helst. Bara det blir bra för dom, så otroligt jävla less. Jag kommer helt seriöst inte orka med det länge t...

Av Maja Wallsten - 16 februari 2013 22:27

Alltså, vad ska jag skriva? Det är här jag bloggar då jag verkligen behöver skriva av mig. Vilket jag behövt många gånger sen sist. Men jag har aldrig orkat, så nu gör jag det. annars är jag på blogg.se! I alla fall så sen sist har det hänt så sjukt ...

Av Maja Wallsten - 1 december 2012 23:52

Behöver skriva.. Mår inte alls bra längre, vet inte alls vad jag vill, hur jag känner eller vad jag ska göra. Vad jag än gör så känns allting så fel, hur jag än försöker kontrollera mig och inte visa hur jag mår så blir det alltid fel på vägen. Alla ...

Av Maja Wallsten - 29 november 2012 22:55

Använder ju den här bloggen ibland då jag ska skriva lite mer saker om känslor osv. Vet inte varför, men den här bloggen har alltid vart som en känsloblogg för mig? I alla fall så känner jag mig helt jävla tom nu, allting liksom bara rasar sakta i ma...

Ovido - Quiz & Flashcards