Direktlänk till inlägg 15 november 2012

that's the truth!

Av Maja Wallsten - 15 november 2012 21:43

Kollade igenom den här bloggen för ett tag sen, läste dom allra flesta inläggen & gud vilken skillnad på hur allting var då & hur det är nu. Hur stor skillnad det är på mig, hur jag såg ut, hur jag mådde, allting som då rasade som är tusen gånger bättre nu än då. Fattar inte hur jag en gång var så stark? Visst, jag är lyckligare nu, mår bättre osv. Men när nåt väl händer känner jag mig minst i världen, så är det bara. Vissa saker har jag stärkt så otroligt mycket, och vissa saker har jag blivit mindre bra på. Vissa saker kan nu förstöra mig helt & då brydde jag mig inte om det. Då var det mycket om mitt utseende, vilka som gjorde vad, vika killar som var bäst osv. Men nu är det mer att jag fokuserar på hur jag mår, vars på jorden jag står. Men alltså, jag kommer aldrig bli samma person som då. Jag var mindre, jag var en omogen liten fjortis som trodde jag ägde allt och alla. Fast jag kanske inte är mognast nu, så är jag betydligt mognare än då. JAg har förändrats som satan och kan inte riktigt förstå hur jag kunde ha det så svårt? Vissa saker som jag då skrev kan jag fortfarande minnas när jag satt och skrev, hur tårar bara blev som en pöl, hur mycket jag skar mig osv. Men, allting var då och det har jag lämnat bakom mig, nu ska jag fokusera på allting som händer nu och blicka framåt. Jag har ju faktiskt mina underbara vänner & en otroligt fin pojkvän! & min familj är helt fucking awesome. Jag har gjort otroligt mycket dumt sen sist jag skrev här, jag har inte bara sagt saker, jag har gjort. Jag har gjort mitt livs största misstag att låta min älskling gå, hur många gånger som helst, tagit tillbaka det. Men det är så, när man är osäker i sig själv. Som jag var, är och förmodligen alltid kommer vara. Så många gånger som jag sårat Hampus, så många gånger som jag sett honom sjunka ihop och inte orkat mer. Varje gång har mitt hjärta gått i tusen miljoner birtar. Men vi har alltid byggt upp det igen, tillsammans! Men fortfarande så älskar jag den jag var förut, stor i orden, men liten på jorden. Jag var sådär bitchig av mig, så som jag alltid varit. Men jag menar, ska man inte vara det? Så som jag var då går liksom inte beskriva, jag gjorde allting för att få ALLAS uppmärksamhet, jag lyckades otroligt bra ibland & ibland lyckades jag mindre bra. Men det är så otroligt roligt att läsa hur jag skrev då, vilka ord jag använde osv. men det är ju samma sak nu, om 1-3 år kommer jag läsa det jag skriver nu och tänka "herregud, har jag verkligen varit sådär?" när man förändras så mycket ärdet så svårt att tro att man varit på ett helt annat sätt. Men alla förändras med tiden, skaffar nya vänner, förlorar vänner. Och byter attityd, men sånt är livet och dom som inte vart med om det än, kommer vara med om det så småningom. Samma sak, jag läste ett inlägg där jag skrivit om att alla kommer testa alkohol, cigaretter/snus osv. Men inte alla ,det är dom allra flesta. För det är så, speciellt i min ålder, dom flesta av mina vänner, röker, snusar och dricker alkohol. Men inte alla, har vänner som inte ens testat också. & jag fattar inte hur dom pallar grupptrycket? Jag var inte nog stark att palla det, även om jag försökte. Men tillslut gick det inte, jag testade skiten. Men så är det ju, alkoholen är nåt jag ångrar grovt mycket att jag testat, men så är det och det som är gjort är gjort. Det kan man liksom inte ändra på, men jag är stolt över mig själv. Den jag är idag, hur mycket jag förändrats och att jag äntligen blivit den jag vill vara. För det är jag, jag är så otroligt stolt över den jag blivit, och det står jag för. Både utseende mässigt och personligt. Jag kan faktiskt gå runt utan smink, träffa älsklingen helt osminkad med världens fulaste kläder. Det är så det ska vara, man ska kunna vara sig själv i alla lägen. Vad det än gäller & jag är glad att jag kan det. That's it! Dom som inte accepterar kan dra åt helvete! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maja Wallsten - 17 november 2013 14:48

Shit, vad längesen jag bloggade här. Men det ska jag börja om med igen. i alla fall så sist jag bloggade är typ ett år sen, om inte mer. Och jag kan lova att det har hänt sjukt mycket sen dess, men jag skriver ett lååångt inlägg här senare   ...

Av Maja Wallsten - 6 mars 2013 23:20

Just nu så förstår jag inte riktigt vad det är som händer med alla människor. Skirver här för att jag skriver om allt och ingenting. Folk dömer mig efter vilka jag umgås med, visst det gör man ofta. Den senaste tiden har jag umgåtts med invandrare, e...

Av Maja Wallsten - 24 februari 2013 20:19

Orkar inte blogga på blogg.se så jag bloggar här istället. I alla fall så få jag sinne på alla jävla idioter som tror att dom kan göra hur som helst. Bara det blir bra för dom, så otroligt jävla less. Jag kommer helt seriöst inte orka med det länge t...

Av Maja Wallsten - 16 februari 2013 22:27

Alltså, vad ska jag skriva? Det är här jag bloggar då jag verkligen behöver skriva av mig. Vilket jag behövt många gånger sen sist. Men jag har aldrig orkat, så nu gör jag det. annars är jag på blogg.se! I alla fall så sen sist har det hänt så sjukt ...

Av Maja Wallsten - 1 december 2012 23:52

Behöver skriva.. Mår inte alls bra längre, vet inte alls vad jag vill, hur jag känner eller vad jag ska göra. Vad jag än gör så känns allting så fel, hur jag än försöker kontrollera mig och inte visa hur jag mår så blir det alltid fel på vägen. Alla ...

Ovido - Quiz & Flashcards